Leczenie trądziku młodzieńczego

ok 30 min

brak

ustalany na konsultacji

Trądzik młodzieńczy to choroba skóry, która dotyka ponad 80% młodych osób w okresie dojrzewania. Jest zaliczany do przewlekłych chorób skóry. Trądzik charakteryzuje się nadmiernym łojotokiem skóry, występowaniem pojedynczych zaskórników lub stanów zapalnych o charakterze grudkowo-krostkowym. Powstałe stany zapalne są efektem wzmożonej pracy wytwarzania wydzieliny (łoju) przez  gruczoły łojowe skutkiem czego dochodzi do zatkania ujść tych gruczołów. Zmiany zapalne powstają głównie w miejscach najliczniej występujących gruczołów i są to: okolice twarzy zwłaszcza nos, czoło, policzki, broda, a także okolice dekoltu, ramion, pleców i niekiedy pośladków.

Zła pielęgnacja lub nieleczony trądzik może przeobrazić się w cięższą formę trądziku, w wyniku którego mogą powstać blizny. Leczenie często jest długotrwałe i przewlekłe. Konsultacja dermatologiczna pozwala w niedługim czasie znacznie zmniejszyć nasilenie występowania trądziku, w następstwie czego, całkowicie go wyleczyć.

Po przeprowadzonej konsultacji i ustaleniu planu leczenia, nasza Klinika oferuje wiele zabiegów zapobiegających powikłaniom w postaci blizn lub przebarwień, jak również posiada zabiegi wyciszające i zabezpieczające skórę przed nawrotem choroby.

Jak zapobiegać nawrotowi choroby?

• stosować się do zaleceń lekarza i planu leczenia
  • stosować odpowiednią pielęgnację domową skóry
  • unikać czynników zaostrzających zmiany m.in. alkoholu, palenia papierosów, nieprawidłowej diety, nadmiernego stresu

Leczenie trądziku Grodzisk Mazowiecki