USG aorty brzusznej, tętnic biodrowych

320 zł

USG tętnic biodrowych i aorty brzusznej jest badaniem ultrasonograficznym, które pozwala na ocenę budowy i przepływu krwi w tych naczyniach. Jest to badanie nieinwazyjne, bezbolesne i bezpieczne, które wykorzystuje fale dźwiękowe o wysokiej częstotliwości i zjawisko Dopplera. Badanie wykonuje się w celu wykrycia i monitorowania zmian miażdżycowych, zwężeń lub poszerzeń (tętniaków) w obrębie tych naczyń. Może być zalecane przez lekarza w przypadku podejrzenia zaburzeń krążenia w dolnej części ciała, takich jak bóle nóg, chromanie przestankowe czy bóle pleców. Badanie może być również wykonane profilaktycznie u osób z grupy ryzyka, takich jak osoby starsze, palące papierosy, z nadciśnieniem, cukrzycą lub rodzinnym obciążeniem tętniakami aorty. Badanie polega na położeniu pacjenta na plecach lub na boku i umieszczeniu na jego skórze żelu ułatwiającego przewodzenie fal dźwiękowych. Lekarz przesuwa głowicę aparatu po powierzchni brzucha i miednicy, obserwując obraz naczyń na monitorze. Badanie trwa zwykle około 15-20 minut i nie powoduje dyskomfortu ani bólu. Badanie USG aorty brzusznej i tętnic biodrowych jest prostym i szybkim sposobem na diagnozę stanu naczyń krwionośnych w dolnej części ciała. Jest to badanie bezpieczne dla pacjenta i nieinwazyjne dla organizmu. Dzięki niemu można zapobiec lub leczyć poważne choroby układu krążenia.

Przygotowanie do zabiegu:

• stosowanie diety lekkostrawnej dzień przed badaniem
  • bycie na czczo przez 6 godzin przed badaniem
  • unikanie palenia papierosów, picia kawy, napojów gazowanych
  • może być konieczne przyjęcie leków zmniejszających ilość gazów w jelitach (np. espumisan)

• ból jamy brzusznej lub pleców
  • tętniak aorty, regularna kontrola
  • genetyczne obciążenie tętniakiem aorty
  • wiek wzwyż 65 roku
  • współistniejące choroby: miażdżyca tętnic,nadciśnienie tętnicze.